Waarom brandstof additief voor de Benzine Motor gebruiken?
Waarom wordt er brandstofadditief aan de tankinhoud toegevoegd?
Tijdens een onderhoudsbeurt wordt door een garagebedrijf vaak een additief toegevoegd. Een optimaal effect wordt bereikt als je ook zelf tussentijds additief toevoegt aan je brandstof. Regelmatig een hoog geconcentreerde brandstofadditief aan de tankinhoud toevoegen voorkomt namelijk motorproblemen.
Motor Onderhoud: houd de motor in goede conditie
Een brandstofadditief zorgt voor professionele, snelle en effectieve reiniging van het brandstofinjectiesysteem. Een regelmatige reiniging door het toevoegen van een additief in de brandstoftank houdt de motor in goede conditie.
Het Reinigen van de Motor
Additieven zorgen ervoor dat de brandstofleidingen, injectoren, pomp, kleppen en carburateur schoon blijven en verlagen daarmee het brandstofverbruik.
Witte neerslag van de benzine krijgt weinig tot geen kans om o.a. inlaatkleppen, vlotter, naalden en sproeiers aan te tasten.
Verbetering
✔ De start verbetert, met name in de winter zal de auto sneller en beter starten.
✔ Herstellen of behouden van maximaal motorvermogen.
✔ Maximale prestaties met minimale emissies.
✔ Bevordert acceleratie van de motor.
✔ Injectoren, lambdasonde en katalysator krijgen een langere levensduur door een optimale verbranding.
✔ Betere verbranding, minder roetuitstoot, minder lawaai.
Vermindering
✔ Vermindert brandstofverbruik.
✔ Reduceert motorlawaai.
✔ Reduceert de uitstoot van schadelijke stoffen.
✔ Door betere verbranding zal de uitlaatspruitstukvervuiling door het EGR systeem verminderd worden.
Verwijdering
✔ Voorkomt hars-, teer-, vernis- en sludgevorming zodat het brandstofsysteem optimaal werkt.
✔ Verwijdert vocht en lost koolaanslag op.
Benzine Additief verbetert de prestatie
Benzine Additief reinigt en beschermt het brandstofsysteem, verwijdert het vocht uit het systeem en is anticorrosief, verhoogt de compressie, verbetert de prestatie en vergemakkelijkt het afstellen van de kleppen.
Vermindert het vastlopen van injectoren en pomp door verwijdering van (condens)water uit de benzine. Zeer fijne condenswaterverdeling zorgt ervoor dat het brandstofsysteem corrosievrij blijft en eventuele bacterievorming vermindert.
Advies toepassing Benzine Additief
Voor preventief gebruik wordt aangeraden elke 10.000 km, en/of bij elke grote en kleine servicebeurt, een volledige flacon à 300 ml toe te voegen aan een tank van circa 50 liter. Voor een intensieve reiniging elke 3000 km of tijdelijk bij elke tankbeurt. Voor een acute reiniging kan men de motor direct op de Benzine Additief laten lopen.
Het beste moment voor een goede vermenging
De additief en brandstof worden het beste vermengd wanneer de flacon aan de tank wordt toegevoegd voordat er getankt gaat worden.
Waar is Benzine Additief geschikt voor?
✔ Geschikt voor motoren met katalysator.
✔ Geschikt voor nieuwe en oudere motoren.
✔ Geschikt voor gebruik bij alle benzine soorten.
Geschiedenis van de Benzine Motor
Het ontstaan van de Benzine Motor in het kort
De eerste benzinemotor werd ontwikkeld door Carl Benz (25-11-1844 - 04-04-1929)
Benz maakte in 1885 zijn eerste driewielauto, dit was de geboorte van de eerste auto in de wereld.
De auto van Benz werd Benz Patent Motorwagen genoemd. De wagen werd aangedreven door zijn zelf ontwikkelde en gebouwde verbrandingsmotor.
De auto had een maximumsnelheid van 15 km/u en was uitgerust met een differentiële versnellingsbak.
Benz & Söhne
In 1905 kreeg Benz onenigheid met zijn aandeelhouders en vertrok. Samen met een zoon richtte hij Benz & Söhne op.
Carl verliet het bedrijf later, het merk werd echter voortgezet door zijn zonen. Later werd dit bedrijf een toeleverancier voor Mercedes-Benz.