Retourneren & Ruilen
Wilt je een artikel retourneren of ruilen?
Dan vernemen wij dat graag van je!
Graag ontvangen we een emailbericht (niet telefonisch!) van je zodat we weten wat we retour kunnen verwachten.
Voor een snelle verwerking is het belangrijk dat je je gegevens zo compleet mogelijk aan ons doorgeeft:
- Vermeldt bij alle correspondentie duidelijk je naam.
- Vermeldt bij alle correspondentie het desbetreffende AUTOSCHADESHOP-bestelnummer.
- Specificeer in alle correspondentie de artikelen die je wilt retourneren.
Voor je aankopen geldt een bedenktermijn van 14 dagen na ontvangst van de artikelen.
Binnen deze termijn kan je de producten retourneren.
De procedure voor retourzending is als volgt:
✔ Voorwaarden voor het retourneren van producten
- Product dient nieuw en in originele staat te zijn.
- Product dient in originele verpakking te zitten.
- Product dient ongebruikt en ongeopend te zijn.
- De verpakking van het product mag niet vervuild zijn.
- De verpakking mag niet kapot zijn.
- Retournering dient plaats te vinden binnen 14 dagen na ontvangst van de artikelen.
Voldoet je retourzending niet aan bovenstaande criteria?
Dan kunnen wij je retourzending niet in behandeling nemen!
✔ Zorgvuldig inpakken van de te retourneren artikelen
De producten moeten na ontvangst van je retour weer verkoopbaar zijn.
Verpak de artikelen in zoals jij ze ook zelf zou wensen te ontvangen!
ADVIES: Verzend de artikelen in een stevige doos en pak de artikelen zorgvuldig in zodat de producten in goede conditie bij ons arriveren.
✔ Maak een pakbon en controleer deze!
Maak een pakbon, dan kan op 2 manieren:
1. Gebruik de pakbon die reeds in het pakket zat en noteer hierop welk artikel zich in het retourpakket bevindt.
2. Of: Maak zelf een duidelijk te lezen pakbon waarop alle benodigde gegevens worden vermeld zodat zeer duidelijk te zien is dat het jouw retourpakket betreft. Zonder duidelijke referenties kan er geen retournota opgesteld worden!
Op de pakbon dienen de volgende gegevens te worden vermeld:
Vermeld op een papier je naam en het AUTOSCHADESHOP-bestelnummer en noteer de artikelen die je retourneert.
ADVIES: Controleer je pakbon op juistheid!
Nadat je je pakbon hebt gecontroleerd op juistheid, stop je de pakbon in de doos en de retour te zenden artikel(en) in de doos.
LET OP: Het is belangrijk om exact te weten van wie de retourzending afkomstig is en welke artikelen wij in de doos zouden moeten aantreffen.
Treffen wij geen gegevens aan in het retourpakket, dan kunnen wij de retourzending niet in behandeling nemen!
✔ Verzending van het retourpakket
Breng het retourpakket naar een postagentschap en stuur deze naar ons adres:
AUTOSCHADESHOP-TRAFICIENT BV
Mercuriusweg 2a
3113 AR SCHIEDAM
Na ontvangst van je retourpakket ontvang je van ons een bevestiging per e-mail.
✔ Terugstorting van het aankoopbedrag
Na ontvangst van het retourpakket wordt de inhoud gecontroleerd door onze retourafdeling.
Na controle van het retourpakket storten we het aankoopbedrag terug op hetzelfde rekeningnummer als waarmee je hebt betaald.
LET OP: De retourverzendkosten worden niet vergoed.
✔ Wilt je het product ruilen?
Indien je een ontvangen artikel wilt ruilen voor een ander artikel volg je de volgende procedure:
1. Plaats een nieuwe bestelling in de webshop: bestel via de webshop het gewenste product.
2. Zend het te ruilen product retour volgens bovengenoemde instructies.